وب طراحی سایت و سئو

مفهوم F-Layout در طراحی سایت

شنبه, ۲ مرداد ۱۳۹۵، ۰۹:۵۳ ق.ظ

برخی از لایه بندی ها لی اوت در طراحی سایت متفاوت هستند. یکی از لی اوت هایی که مطالعات زیادی پیرامون آن صورت گرفته است و به عنوان عاملی سازگار با رفتارهای کاربران در فضای وب معرفی میشود، F-Layout می باشد. در واقع لی اوت های متفاوت در طراحی سایت رفتارهای کاربران را در برابر بخش های مختلف یک سایت تغییر می دهند. این که میزان کلیک های کاربر در سایت چه قدر باشد، ورود و خروج آن چگونه باشد و چه قدر از سایت شما رضایت داشته باشد را باید در نحوه لایه بندی سایت جست وجو کرد. با جست وجو در میان انواع لایه بندی ها، متوجه خواهید شد که یکی از بهترین لایه بندی یا لی اوت ها برای طراحی سایت ، F-Layout می باشد و در ادامه با مفهوم این لایه بندی بیشتر آشنا خواهید شد.


مفهوم F-Layout در طراحی سایت


طی مطالعاتی که برای این شیوه از چدیمان در طراحی سایت صورت گرفته است اعلام شده است که در این لایه بندی کاربران محتوای سایت را در سه نقطه کلیدی بالا ، گوشه سمت چپ بالا و به طور کلی سمت چپ صفحه نمایش مطالعه می کنند. در واقع در این لایه بندی کاربر روی این نقاط از صفحه نمایش در طراحی سایت حساس تر است و بیشتر روی آن ها تمرکز دارد. به این معنا که کاربر تمایل کمتری به سمت راست اسکرین دارد و به ندرت نگاهی به سمت راست از طراحی سایت شما می اندازد. همین موضوع اساس چینش بخش های مختلف سایت نظیر ناوبری که قبلا نیز با اهمیت ناوبری در طراحی سایت آشنا شدید، اصلاع رسانی به کاربر و…در سمت چپ صفحه شده است.

الگو فعالیت کاربر در F-Layout

در این لایه بندی از طراحی سایت به دنبال ردی از کاربر هستیم. گفته میشود که در F-Layout کاربر ابتدا از بالا و سمت چپ صفحه شروع می کند و طراحی سایت را با نیم نگاهی با کل بخش بالای سایت بررسی می کند. در نهایت نیز بخش های سایت را به سمت پایین و ترجیحا سمت چپ صفحه دنبال می کند.


طراحی سایت

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۵/۰۵/۰۲
سینا یکتا

نظرات  (۱)

۱۱ تیر ۹۶ ، ۱۲:۱۹ محمد الخطیب

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی
طراحی سایت
طراحی سایت با برنامه نویسی اختصاصی
www.webcando.ir

تابلو سازی
خدمات تابلو سازی پرکاس
perkasco.com

درمان بواسیر
درمان بواسیر با آخرین متد
clinicdarman.com/بواسیر-هموروئید/درمان-بواسیر/

شبیه ساز پرواز
خرید تجهیزات پرواز و شبیه سازی
www.irfly.ir

درمان هموروئيد با لیزر
درمان بواسیر با لیزر و هموروئید
clinicdarman.com/بواسیر-و-هموروئید/جراحی-هموروئید/

طراحی دکوراسیون داخلی
طراحی دکوراسیون داخلی و منزل چید فرم
www.chidform.com/

نمای چوب
ترمووود و چوب نمای شرکت بریج
www.bridgeco.ir/